Moje poprvé (s dlažební kostkou a letákem)

http://supportwalter.org/SW/wp-content/uploads/2017/08/Matchbook-and-eyeglasses-1024x889.jpgPřevzato ze Země Především!

WALTER EDMUND BOND (37096013)
8/18/2017 7:49:20 PM
Moje poprvé (s dlažební kostkou a letákem)

Vzpomínám si, když jsem se poprvé účastnil nepokojů. Byl den Martina Luthera Kinga v Denveru v Coloradu a ku klux klan a různá náckovská, fašounská a skinheadská špína se rozhodla plivat svoje invektivní rasistické sračky v hlavním městě. Naším starostou byl Wellington Webb. Skutečnost, že kkk přišel do města a získal povolení ke shromáždění a demonstraci v hlavním městě, ho dost rozrušila. Proto zorganizoval protipochod a demonstraci, které jsem se zúčastnil.

Protestního pochodu se zúčastnily desítky tisíc lidí. Pochod začal v Auroře na Colfax Avenue a skončil přímo v centru Denveru před tou rasistickou svoločí. Klan a různí pošuci byli těžce stráženi policií a pořádkovou jednotkou. Zatímco se shromažďovalo moře lidí, kkk začal vykřikovat rasistické nadávky a vysmíval se protestujícícm. A v tu chvíli…………..

Celý dav se najednou pohnul vpřed jako velká vlna v oceánu! A rozpoutalo se peklo! Lidé začali obracet a zapalovat policejní auta, začali se prát a několik stoupenců nácků, kteří byli dost hloupí na to, aby za policejními řadami nezůstali (nebo spíš neschopní se neposunout, když se dav vydal vpřed), bylo vtaženo mezi protestující. Bili je dokonce, když se snažili utíkat vší silou, co jim jejich malé arijské nožičky dovolily. Několik mladistvých se dostalo k autobusu MHD a odjeli s ním k obchoďáku na 16. ulici přímo před obchod ESPN.

Pamatuju se, že zatímco jeden z těch rasistickejch šmejdů dostával nakládačku, objevil se nějakej chlápek z korporátních médií, který se snažil následující chaos natočit. Myslím, že měl něco společného s FOX. Lidé se mu snažili bránit ve výhledu na akci, ale on se dál tlačil vpřed. V tu dobu mi bylo jen 13, ale tenhle hajzl s kamerou mě rozčiloval (poznámka: bylo to stále ještě v době, kdy nebyla celá zeměkoule pod drobnohledem a nic jako mobily pro masy neexistovalo), protože kvůli němu mohlo být zatčeno pár dobrých lidí, kteří prostě jen čistili město od rasistické špíny. Tak jsem zvedl dlažební kostku a hodil ji na jeho kameru a trefil jsem se! Zároveň se mi podařilo trefit ho do čela, ale přežil to.

Náckové, skinheadi a kkk měli v plánu uniknout zadní stranou soudu, kde na ně čekal autobus. Dav se to dozvěděl a místo toho se ty blbouni ocitli pod sprškou kamenů, když se snažili dostat do autobusu, který narychlo odjížděl pryč jen s zhruba půlkou z nich. Druhá půlka se rozeběhla po městě jako myši! Byl to vítězný den!

Pamatuju se, jak jsem se rozhlížel po škodách. S rasisty, kteří nenávist zažehli, jsme se ve vlastním zájmu vypořádali. Policie, která je chránila, našla svoje auta převrácená a vypálená a kkk od té doby už nikdy nesměl uspořádat demonstraci v hranicích města Denver!

A naopak si pamatuju, že jsem o rok později byl na svém prvním legálním protestu. Bylo to s organizací ve stylu PETA a setkali jsme se v knihkupectví, abychom si prošli informace o dnech “akce pro zvířata”. V podstatě budeme stát přes ulici naproti fastfoodové restauraci Kentucky Fried Chicken. Neměli jsme dovoleno stát přímo před ní, kde by nás lidi mohli vlastně slyšet a kde bychom mohli našimi odznaky a letáky narušit stálý příliv obchodu. Jaká hrůza!

Žena, která událost organizovala, všechny nás nováčky narychlo poučila. V podstatě jsme měli být super úžasní usměvaví lidé, mávat na všechna auta a být připraveni všem odrecitovat, co stojí na letáku. Pokud by se objevila média, měli jsme je okamžitě nasměrovat na naší mluvčí. Zbytek (zhruba 20 lidí) měl zůstat lidskými rekvizitami na pozadí, jen se pořád smát a říkat “Jo, vegan!” jako roztleskávačky.

Leták si ode mě nikdo nevzal, pár lidí zatroubilo, pár jich zvedlo svoje kyblíky a vyfakovalo mě nebo na mě křičeli, ať si trhnu, když vyjížděli z drive thru! Jeden nebo dva se mě zeptali, proč místo zvířat nepomáhám radši lidem, když jich tolik potřebuje pomoc. Pak jsme všichni běželi do bytu jednoho z “aktivistů”, abychom se podívali, jestli jsme se dostali do zpráv. Dostali, asi na 90 vteřin a všichni to prohlásili za neuvěřitelné vítězství pro zvířata.

Naneštěstí jsme ten den nepomohli ani jedinému Zvířeti. Ani jediné Zvíře nás nezaslechlo a ani jeden člověk se neodvrátil od svého oběda z mrtvého masa. Neudělalo to vůbec nic kromě toho, že MY jsme se cítili, jako že MY něco děláme, že máme napilno se soucitem.

Asi jsem nikdy nebyl dobrý v klamání sebe sama. Nedělat nic, nebo alespoň nic, co by mělo smysl, vždy končí hromadou abstraktního přemýšlení. Jako spojování teček, efekt motýlích křídel nebo řeči o zasazování semínka nebo zvyšování povědomí. Zatímco přímá akce vždy měla přímý účinek, který pociťujeme v reálném světě, a nepotřebuje invektivy, svíčky ani dobré vibrace…….

S pozdravem,

http://supportwalter.org/SW/wp-content/uploads/2012/04/Eclipse.jpg

Walter Bond
ALF POW

 

This entry was posted in Novinky and tagged , , . Bookmark the permalink.